سلامت

سلامت باشیم

سلامت

سلامت باشیم

ساختار فرش از چیست ؟

ساختار فرش از چیست ؟

carpet- structure.jpg

1. تار فرش : قسمتی ثابت است که در دستگاه های بافندگی در قلتک چله قرار دارد و بسته به نوع قالی تغییر میکند منظور قالی 6 متری ، قالی 9 متری و قالی 12 متری رنگ یا ریشه ی قالی در میان چله ها قرار دارند یعنی میان دو چله بسته به تعداد رنگ های قالی رنگ وجود دارد مثلا در فالی 8 رنگ میان دو چله 8 رنگ وجود دارد.
2. پود فرش : پود نقشه محکم کردن ریشه ها را در فرش دارد هنگامی که یک رچ(هنگامی که یک ردیف از ریشه ها از ابتدا تا به انتها طبق فرمان نقشه ی فرش قرار میگیرند یک رچ قالی بافته میشود) از قالی بافته میشود رپیر وظیفه ی بردن پود از میان چله ها را به صورت عرضی دارد یعنی پود را از میان چله ها عبور میدهد و شانه با قدرت بود را به ریشه های بافته شده میچسباند و باعث میشود تا ریشه ها محکم در سر جای خود قرار بگیرند پود ها بیشتر به نام جوت شناخته میشوند در دستگاه های بروز هم پود وجود دارد و هم جوت
3. خاب فرش : ریشه های فرش که میان تار و پود قرار دارند را خاب فرش می نامند خاب فرش بستگی به دج (تنظیم کننده ی خاب فرش) دارد در بیشتر مواقع هر چه تعداد شانه های فرش بالا تر برود خاب فرش کم تر میشود.

4. شانه فرش : فرشها را بر اساس شانه ی فرش به سه قسمت تقسیم میکنند که عبارتند از فرش 700 شانه ، فرش1000 شانه و فرش 1200  شانه تعریف شانه فرش : شانه فرش به این معنا است که در یک متر از عرض  فرش چه تعداد ریشه بافته شده است مثلا میگویند در یک متر 700 ریشه بافته شده است.
5. تراکم : تراکم فرش انواع مختلفی دارد که قابل تنظیم است مانند فرش تراکم 2550 ، تراکم 3000 ، فرش تراکم 3200 ، فرش تراکم 3600 و ... تعریف تراکم فرش : به این معنا است که در یک متر از طول فرش چند رچ بافته شده است.

نکاتی برای تربیت فرزند

چگونه فرزند باهوش تری تربیت کنیم:
بهترین زمان آموختن انواع دانستنیها و تحریک توانایی های اساسی کودک، دوران شش ساله اول زندگی تا قبل از رفتن به دبستان است. آموزش قبل از دبستان عبارت از این است که اطلاعاتی در اختیارفرزندتان بگذارید که مغز در حال رشد کودک، به آن نیاز دارد تا او در اولین سالهای شکل گیری مغز و فکرش بتواند به رشد ممکنه خود برسد. در این صورت است که طفل شما با استعداد تر و با نشاط تر می گردد. والدین خوب شانس رشد ادراک در آغاز مرحله طفولیت را به فرزند خود می دهند. طفل در اولین شش ساله زندگی با به کار گرفتن حواس پنجگانه خود سعی در شناسایی دنیای اطراف خود می کند.

دنیایی که سرشار از بازی های مختلف، اسباب بازیها و اشیاء دیگر است. او با گرفتن و دست زدن به آنها رشد ادراک خود را تحریک می کند. تماس با افراد بالغ هنگام صرف غذا و هنگام بازی با آنها در طول مدت روز نیز همین تحریکات را صورت می دهند. سطح هوش کودک بر حسب محیطی که در آن زندگی می کند، خصوصا در شش ساله اول زندگی، می تواند رشد و نمو کرده و یا پایین تر برود. اگر وضع منزل شما، برای فرزندتان آزاد و گرم باشد، سطح هوش و استعداد وی، می تواند به عالیترین سطح خود برسد. ولی اگر محیط خانه سرد و آمرانه باشد، نتیجه معکوس خواهد داشت. بیشترین و ثابت ترین بهره ای که کودک از افزایش هوش و استعداد و رشد فکری می گیرد، هنگامی است که مادر و کودک در مورد مسائل عمومی با هم به صحبت و گفتگو مشغول باشند. اگر والدین وسایل بهتری برای ارضاء نیاز فوری کودک به نگاه کردن، آزمایش، تلاش و به کاربردن محرکهای مختلف حواس وی پیدا کنند، طفل نیز نه تنها آموزش لازم را فرا می گیرد، بلکه شادتر و راضی تر می شود.

راههایی برای تقویت رشد هوش کودک:
فرزندتان را دوست داشته باشید و تا می توانید به او محبت کنید. به او حق انتخاب و تصمیم گیری بدهید. وقتی شکست می خورد ، به جای اینکه او را سرزنش کنید، راههای غلبه بر مشکلات را به او یاد بدهید. به حرفهایش گوش کنید. به او کمک کنید تا خودش راه آموختن را یاد بگیرد. جاذبه های دنیا را به او نشان دهید. مثلا کودک خود را به پارک، موزه، باغ وحش، کوه و غیره ببرید. همیشه تشویقش کنید. نظم و انضباط را به او یاد دهید. به توانایی های او اعتماد داشته باشید تا فرزندتان تمام تلاشش را برای انجام کارها بکند. با فرزندتان حرف بزنید و زبان را به شکل درستی به او آموزش دهید. کودک را تشویق به آموختن کنید و وسایل اینکار را برایش فراهم کنید. همیشه با او سوال و جواب کنید تا عادت به فکر کردن و جستجو برای پیدا کردن جواب کند تا یکی از اصلی ترین عوامل تربیت کودک را انجام داده باشید.

انتخاب اسباب بازی برای کودک:
بهترین اسباب بازی آنست که کودک را مجذوب خود کند و او دوباره و دوباره به سراغ آن برود و تحریک و لذت بیشتر و بیشتری از آن کسب کند. تناسب داشتن اسباب بازی با سن کودک بسیار مهم است. کودک خردسال به اسباب بازیی نیاز دارد که حواس پنجگانه او را تحریک کند.

اسباب بازیهای مناسب برای کودک زیر یکسال آنهایی هستند که رنگها، حالات مختلف سطح ( نرمی یا زبری و غیره)، مواد، و شکلهای جالب و متنوع را به کودک می نمایانند. اسباب بازیهایی که صدا در می آورند و نسبت به عملی که با آنها انجام می شود واکنش نشان می دهند، مثل جغجقه، به کودک احساس تسلط و کنترل می دهند و رشد مهارتهای دستی و هماهنگی او را تسریع می کنند.

کودکان نوپا از بازیهای " داخل گذاشتن- بیرون آوردن" لذت می برند، لذا مکعبهایی با اندازه و شکلهای مختلف، فنجانهای پلاستیکی، قاشق، اسباب بازیهای داخل حمام، پیاله، صفحه های گردی که روی قطعات چوبی عمودی سوار می شوند، و هرمهای اسباب بازی، همگی از اسباب بازیهای مورد علاقه آنها هستند. اسباب بازی مفید و با دوام برای این مرحله، یک بسته مکعب با اندازه ها و شکلهای مختلف است که در این سن برای انجام بازیهای داخل گذاشتن بیرون آوردن و بعدا برای انجام بازیهای تخیلی مهمی مثل خانه سازی، قایق سازی و غیره بکار می رود.

در حدود دو سالگی کودکان مهارت چرخش مچ را کسب می کنند که آنها را قادر می سازد چیزهای مختلفی را بپیچانند و درها را باز کنند. اسباب بازیهایی که در پوش پیچی دارند، مکعب هایی که داخل هم چفت می شوند، مجموعه اشکال پیشرفته تر با قطعاتی با شکلهای مختلف که هر یک فقط داخل یک سوراخ جا می گیرند، و میز نجاری همگی اسباب بازیهای مناسبی برای رشد کودکان در این مرحله سنی به شمار می روند. کودک پیش دبستانی همچنان از بازی با مکعبها، وسایل نقاشی و رنگ آمیزی، و هر چیزی که محرک بازیهای تخیلی باشد لذت می برد. او می تواند شروع به انجام بازیهای ساده با کارتهای بازی یا دومینوهای تصویری کند.

بازیهای کارتی تسلط کودکان بر اعداد را بیشتر می کند و رشد ذهنی کودکان را سرعت می بخشد. اسباب بازی باید بی خطر باشد، تحریک بخش باشد، ارزش بازی کردن داشته باشد، چند منظوره باشد تا برای انواع بازیها کاربرد داشته باشد و با افزایش سن کودک هم هنوز قابل استفاده باشد. به عنوان مثال، یک بسته مکعب، اسباب بازی مناسبی است زیرا می توان در سنین مختلف به یک اندازه از آن لذت برد و محرک قوه تخیل و بازی فعال می باشد. اسباب بازیها می توانند جنبه آموزشی داشته باشند و ادراک کودکان را غنی سازند. اسباب بازیهایی که از این نظر بیشترین فایده را دارند آنهایی هستند که کودک شما می تواند با آنها کاری انجام دهد، مثلا اسباب بازیهایی که بهم چفت می شوند یا می چسبند و با استفاده از آنها می توان چیزهای مختلفی ساخت. هر چیزی که کودک شما را مجذوب کند برای کودک شما جنبه آموزشی دارد. اگر کودک شما هنوز درپوش ماهیتابه را ترجیح می دهد، مایوس نشوید، زیرا وسایل خانه می توانند اسباب بازیهایی بسیار مفید، سرگرم کننده، و ایمنی باشند.

منبع

مهدی احمدوند اهل کجاست ؟


مهدی احمدوند یکی از خوانندگان جوان کشور است که آلبوم هایش حسابی سرو صدا به پا کرده است. در این مطلب زندگینامه و بیوگرافی احمدوند را برای علاقه مندان معرفی می کنم. مهدی یک دهه هفتادی تمام عیار است که در یکی از روزهای زمستانی به دنیا آمده است. تاریخ تولد این خواننده خوش صدا به تاریخ بیست و نه بهمن هزار و سیصد هفتاد ( 29/11/1370 ) ثبت شده است. وی علاوه بر خوانندگی، ترانه سرایی هم می کند. در اغلب موارد اشعار ترانه های مهدی توسط خودش سروده می شود. وی دستی هم در آهنگسازی دارد و گهگاهی در این زمینه هم فعالیت می کند.

مهدی احمدوند در مورد زادگاهش می گوید: در شهر کرج به دنیا آمدم و در همان شهر هم بزرگ شدم. در حال حاضر 27 سال دارم و منتظر تولد 28 سالگی در همین روزها هستم.( شنیدن بیوگرافی مهدی احمدوند از زبان خودش حس و حال دیگری دارد) . او می گوید:  قد و وزن مهدی احمدوند چقدر است؟ این سوالی است که اغلب از من پرسیده می شود. راستش دانستن اینکه چند سانتی متر هستم و یا ترازو چه عددی را برایم ثبت می کند، خیلی برای طرفداران جای سوال دارد. جالب اینجاست که تا به حال چندان به این موضوع حساسیت نشان ندادم.

مهدی احمدوند اصالتاً اهل کجاست ؟

22

مهدی احمدوند طرفداران پر  پا قرص زیادی دارد که دوست دارند زیر و بم زندگی اش را بدانند. بالاخره سلبریتی شدن اینها را هم دارد. در مورد اصالت خانوادگی و ریشه ابا اجدادی مهدی همیشه تردیدهایی وجود داشته است. با توجه به اینکه خواننده جوان مان زاده و بزرگ شده استان البرز است، عده ای او را اصالتا کرجی می دانند. پدر مهدی همدانی است ولی به استان البرز سفر کرده است. در واقع اگر بخواهیم بگوییم مهدی احمدوند اصالتا اهل کجاست؟ نمی توانیم اصالت همدانی وی را نادیده بگیریم. بدون تردید وی اصالتا همدانی است ولی در کرج چشم به جهان گشوده است.

 

 اسم همسر مهدی احمدوند چیست؟

مهدی احمدوند یک دهه هفتادی فعال است که به زندگی خانوادگی علاقه زیادی دارد. اسم همسر مهدی احمدوند این روزها خیلی سر زبان هاست. تقریبا در همه صفحات مجازی تصویر و اسم همسر مهدی منتشر شده است. قبل از اینکه بخواهیم نام همسرش را فاش کنیم، باید بدانیم که آیا مهدی احمدوند ازدواج کرده است ؟ جالب است بدانید که این خواننده خوش صدا تا کنون به صورت رسمی ازدواج نکرده است.  در واقع خبری از ازدواج رسمی وی رسانه ای نشده است. علاوه بر آن تاکنون اطلاع موثقی از نامزد کردن تک ستاره موزیک پاپ ایران نیز، منتشر نشده است. تصاویری تحت عنوان همسر مهدی احمدوند در فضای مجازی دست به دست می شود. این تصویر مهدی را در کنار یکی از طرفداران خانم نشان می دهد اما برخی به اشتباه وی را همسر مهدی می دانند. تصویر منتشر شده هیچ نسبتی با احمدوند ندارد.


برای مشاهده ادامه مطلب " اینجا " کلیک کنید.